سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مناظره استاد قزوینی و مراد زهی در مورد حضرت زهرا 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مناظره بسیار عالی  استاد قزوینی از علمای شیعه و مرادزهی از علمای اهل سنت  در مورد شهادت حضرت زهرا

 

فایل صوتی   مناظره

 

Download Audio 8 MB (مناظره)
http://www.fileden.com/files/2008/8/6/2037460/monazere_qazwini-moradzehi_070808_AUDIO.wma


Download Audio 4 MB

 

(http://www.fileden.com/files/2008/8/6/2037460/monazere_qazwini-moradzehi_nazarat_070808_AUDIO.wma

 

متن تایپی مناظره

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=110

 

برای دفاع از مظلومیت حضرت زهرا


نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 12:59 عصر
نظرات دیگران()
پاسخ به اهل تسنن که در شهادت حضرت زهرا(س) شبهه وارد میکنند 
 آنکه فکرم به منتهای جمال و کمالش نمی رسد

 

دوستداران اهلبیت علیهم السلام و عاشقان حضرت زهرا(س)

سلام

مدتیه که در بین اهل سنت اونهایی که دشمنان اهلبیت هستند ، مقالاتی رو بر علیه مذهب تشیع ارائه میدهند که مشهورترین شون با موضوع : "افسانه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط عمر و ابابکر" می باشد.

این مقالات در مقابل مقالات اونها نوشته میشه تا جلوی اراجیف و دروغهای اونها رو با اسنادی ببندیم که عالمان خودشون نوشته اند.

بسیار جای تعجب است که با این همه اعترافات باز هم اهل سنت ماجرای شهادت و کتک خورد حضرت زهرا توسط ابابکر و عمر را انکار و مخفی میکنند.!!!

این هم تعدادی از منابع در تصدیق واقعه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س):

عقد الفرید 4/ 260، چاپ مکتبه هلال.

المصنف- ابن ابی‏شیبه 8/ 572

میزان الاعتدال 2/ 490، شماره 4549


انساب الأشراف 1/ 586، ط دار معارف، قاهره


تذکره الحفاظ 3- 920، شماره 860.


سیر اعلام النبلاء 13/ 162، شماره 96.


البدایه والنهایه 11/ 65، حوادث سال 279


استیعاب 3/ 975، تحقیق علی محمد بجاوی ، چاپ قاهره.

ازالة الخفاء 2/ 29، ناشر اکیدمی، ط لاهور.

 


جریان قتل آن حضرت به دست عمر آنچنان مشهور بوده که رد پای ان در ادبیات عرب میتوان دیدهمچنین
تا جایی که محمد حافظ ابراهیم در قصیده عمریه
از آن به عنوان یکی از افتخارات عمر یاد میکند!!!
محمد حافظ ابراهیم (1287- 1351) شاعر مصری که به «شاعر نیل» شهرت دارد، دیوانی دارد که در ده جلد چاپ شده است. او در قصیده خود تحت عنوان عمر و علی، یکی از افتخارات عمر را این دانسته است که جلوی خانه‏ی علی آمد و گفت: اگر بیرون نیایید و با ابی‏بکر بیعت نکنید خانه را به آتش می‏کشم و لو دختر پیامبر در آنجا باشد!

جالب آن است که محمد حافظ ابراهیم، قصیده‏ی خویش را در یک جلسه‏ی بزرگ قرائت کرد و حضار نه تنها بر او خرده نگرفتند بلکه مدال افتخار نیز به او دادند!!!.
سه بیت این قصیده، مورد نظر و استشهاد ماست:

و قَولةٍ لعَلیٍّ قالَها عُمَرُ
أکرِم بسامِعِها أعظِمْ بمُلقیها

حرقتُ دارَک لا أبقِی علیک بها
إن لم تُبایع و بنتُ المصطفی فیها

ما کان غیرُ أبی‏حَفْصٍ یَفُوُه بها
أمامَ فارِسِ عدنانٍ و حامِیها .


«و گفتاری که عمر آن را به علی علیه‏السلام گفت ...!».
«به علی گفت: اگر بیعت نکنی، خانه‏ات را به آتش می‏کشم و احدی را در آن باقی نمی‏گذارم هر چند دختر پیامبر مصطفی در آن باشد».
«جز عمر (که کنیه اش ابوحفص است) کسی جرأت گفتن چنین سخنی را در برابر شهسوار عدنان و مدافع وی نداشت».
همچنین در کتاب:
لامامه والسیاسه، ص 13، چاپ المکتبه التجاریه الکبری، مصر.
مسلما این بخش از تاریخ ، برای علاقمندان به شیخین بسیار سنگین و ناگوار بوده است، لذا برخی درصدد برآمدند که در نسبت کتاب الإمامه والسیاسه به ابن‏قتیبه تردید کنند، حال آن که ابن ابی‏الحدید، استاد فن تاریخ، این کتاب به سرنوشت تحریف دچار شده و تحریفگران بخشی
از مطالب آن را به هنگام چاپ، حذف کرده‏اند. غافل از آنکه مطالب مزبور در شرح نهج البلاغه‏ی ابن ابی‏الحدید موجود است. زر کلی در اعلام، کتاب الامامه والسیاسه را از آثار ابن قتبه می‏داند و سپس می‏افزاید: «برخی از علما در انتساب این کتاب به ابن قتیبه تأمل دارند». یعنی شک و تردید را به دیگران نسبت می‏دهد نه به خویش، همچنان که الیاس سرکیس (معجم المطبوعات العربیه 1/ 212) این کتاب را از آثار ابن قتیبه می‏داند.

ذهبی مورخ مشهور مینویسد:

بدون شک عمر چنان لگدی به فاطمه (سلام الله علیها) زد که محسن از او سقط شد. لسان المیزان جلد اول صفحه 268 شماره 824 تحت عنوان احمد با ذکر سند به نقل از محمد بن احمد حماد کوفی (از حافظین حدیث اهل سنت) میپردازد.


صلاح الدین خلیل بن ایبک صفدی در کتاب (الوافی بالوفیات)چاپ بیروت 1401هجری جلد 6 صفحه 17 تحت عنوان حرف(الف)- ابراهیم بن سیار-شماره2444 به نقل از نظام معتزلی میگوید: نظام معتزلی معتقد است که بدون شک عمر در روز بیعت چنان فاطمه را زد که محسن را از شکم انداخت.

ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه جلد 16ص 280مینویسد بعد از پیامبر صلی الله علیه و اله هر گز شاد و خندان دیده نشد و اینکه عمر و ابی بکر از رحلت او خبر نداشتند.

و در ج 16 ص281 مینویسد فاطمه وصیت کرد که در شب دفن شود تا انکه عمر و ابا بکر در نماز وی حاضر نشود و همچنین رد کردن درخواست ملاقات ان دو قبل از رحلت ان بانوی مظلوم و عهد بستن علی علیه السلام با او که ان دو بر بدن شریفش نماز نگذارند و بر سر مزارش حاضر نشوند.


ابی الحسن علی بن حسین بن علی مسعودی می نویسد: آنان در هجوم خود به خانه فاطمه ،سیده زنان را در پشت درب چنان فشردند که محسن را سقط کرد.(کتاب اثبات الوصیه)ص 142 تحت عنوان حکایت السقیفه
نکته اول:
عایشه در مورد شخصیّت والاى حضرت زهرا علیها السلام مى گوید:
«ما رأیت أحداً کان أصدق لهجة منها غیر أبیها»

«هیچ شخصى را راستگوتر از فاطمه، جز پدرش ندیدم».
حاکم نیشابورى این روایت را در المستدرک آورده است و در ذیل آن مى گوید: این
حدیث بر مبناى بُخارى و مُسلم، صحیح است و ذهبى نیز بر صحّت آن اقرار دارد;


همچنین این حدیث در کتاب هاى الإستیعاب و حلیة الأولیاء نیز آمده است(1).

(1) المستدرک: 3 / 160، حلیة الأولیاء: 2 / 41، الإستیعاب: 4 / 1896


نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 12:57 عصر
نظرات دیگران()
دستورالعمل های ماندگار از آیت الله بهجت (دستورالعمل اول) 

دستورالعمل های ماندگار از آیت الله بهجت (دستورالعمل اول)

---------------------------------------------

بسمه تعالی

الحمدلله رب العالمین، و الصلاة علی سید الأنبیاء و المرسلین، و علی آله سادة الأوصیاء الطاهرین و علی جمیع العترة المعصومین، واللعن الدائم علی أعدائهم أجمعین.

 جماعتی از این جانب، طلب موعظه و نصیحت می کنند؛ اگر مقصودشان این است که بگوئیم و بشنوند و بار دیگر در وقت دیگر، بگوییم و بشنوند، حقیر عاجزم و بر اهل اطلاع پوشیده نیست.

 و اگر بگویند کلمه ای می خواهیم که امّ الکلمات باشد و کافی برای سعادت مطلقه دارین باشد، خدای تعالی قادر است که از بیان حقیر، آن را کشف فرماید و به شما برساند.

 س عرض می کنم که غرض از خلق، عبودیت است ( و ما خلقت الجن و الانس إلا لیعبدون. سوره ذاریات/56 ) و حقیقت عبودیت؛ ترک معصیت است در اعتقاد که عمل قلب است و در عمل جوارح.

 و ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت « ولا أقول سبحان الله و الحمد لله، لکنه ذکر الله عند حلاله و حرامه ».

 ما امام زمان عجل الله له الفرج را دوست می داریم، چون امیر نحل است؛ امور ما مطلقاً به وسیله او به ما می رسد؛ و او را پیغمبر صلوات الله علیه برای ما امیر قرار داده؛ و پیغمبر را دوست داریم، چون خدا او را واسطه بین ما و خود قرار داده؛ و خدا را دوست داریم، برای اینکه منبع همه خیرات است و وجود ممکنات، فیض اوست.

 پس اگر خود و کمال خود را خواهانیم، باید دوست خدا باشیم؛ و اگر دوست خداییم، باید دوست وسائط فیوضات از نبیّ و وصیّ، باشیم؛ وگرنه یا دوست خود نیستم، یا دوست واهب العطایا نیستیم، یا دوست وسائط فیوضات نیستیم.

 پس کیمیای سعادت، یاد خداست، و او محرّک عضلات به سوی موجبات سعادت مطلقه است؛ و توسل به وسائط استفاضه از منبع خیرات، به واسطه وسائل مقرره خودش است. باید اهتدا به هدایات آنها نماییم و رهروی به رهبری آنها نماییم تا کامیاب شویم.

 دیگ توضیح نخواهید و آنکه عرض شد، ضبط نمایید و در قلب ثبت [کنید]، خودش توضیح خود را می دهد.

 اگر بگویید چرا خودت عامل نیستی؟! می گویم: « اگر بنا بود که باید بگوییم ما عاملیم به هر چه عالمیم، شاید حاضر به این حضور و بیان نمی شدیم »؛ لکن دستور، بذل نعمت است، شاید به مقصود برساند؛ « ما أخذ الله علی العباد أن یتعلّموا حتی أخذ علی العماء أن یعلّموا ».

 مخفی نماند اگر میسور شد برای کسی، نصیحت عملّیه بالاتر است از نصایح قولیه

 « کونوا دعاة إلی الله بغیر أاسنتکم »

وفقّنا الله و ایاکم لما یرضیه و جنبنا جمیعاً عن ما یسخطه و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته والحمدلله أولاً و آخراً والصلوة علی محمد و آله الطاهرین واللعن علی أعدائهم أجمعین

منبع:

برگی از دفتر آفتاب

نویسنده : رضا باقی زاده


نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 1:26 صبح
نظرات دیگران()
کلیب تصویری محمود 

طبقه بندی: آموزنده





youtube video


نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 1:24 صبح
نظرات دیگران()
ملکرد دولت نهم 

موضوع

آمار دولت‌های سابق

عملکرد دولت نهم

توضیح

سفرهای استانی هیأت دولت

صفر

60 سفر

بی سابقه

توزیع سهام عدالت

صفر

22/5میلیون نفر

بی سابقه

متوسط حقوق بازنشستگان

139 هزار تومان

458 هزار تومان

2/3 برابر

خانوارهای تحت پوشش تأمین اجتماعی

6 میلیون و 900 هزار

8 میلیون و 800 هزار

افزایش 1 میلیون و 900 هزار خانوار

احداث مسکن برای محرومان

1871 واحد

37422 واحد

19 برابر

بیمه مکمل معلولین

2200 نفر

300 هزار نفر

135 برابر

بیمه روستایی

؟؟

22/5میلیون نفر

بی سابقه


نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 1:22 صبح
نظرات دیگران()
خروس را در شب خروش باشد و حسن خاموش باشد 

خروس را در شب خروش باشد و حسن خاموش باشد

--------------------------------------

  بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

 الهى عمرى اهل شهرى را بسوى تو خواندم که اگر خودم عامل یک صدهزارم آنچه گفتمى بودمى از ملک برتر شدمى

  ولى یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح

 یک شهر به حسن حسن ظن دارند و حسن به تو

  ویرا در رستاخیز رسوا مکن و از چشم آنان دورش بدار که از روى همه‏شان شرمسار است

 الهى اگر یکبار دلم را بشکنى، از من چه بشکن بشکنى

 الهى خروس را در شب خروش باشد و حسن خاموش باشد

 الهى شب پره را در شب پرواز باشد و حسن را نباشد.

 الهى آنکه سحر ندارد از خود خبر ندارد.

 الهى در بسته نیست ما دست و پا بسته‏ایم.


نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 1:20 صبح
نظرات دیگران()
گفتنى نیست ، عمل کردنى است 

 بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

 در سال 1370 آیت الله جوادى آملى در درس تفسیر فرمودند:

  خیلى اوقات ما به علامه طباطبایى عرض مى کردیم : آقا درس اخلاق به فرمایید.

 ایشان مى فرمود:

 اخلاق گفتنى نیست ، عمل کردنى است ، اخلاق را باید به کار بست .

 شما این حضرت آیت الله العظمى آقاى بهجت (دامت برکاته العالیه) را ببینید تمام زندگى اش درس اخلاق است ،

  رفت و آمد ایشان ، برخوردهایشان همه درس اخلاق است . از سویى مانند دیگر فقها تدریس ‍ مى کند و از سوى دیگر بسان ائمه (علیهم السلام) نماز مى خواند!


نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 1:17 صبح
نظرات دیگران()
لطفا رای بدید 
لطفاً کلیک فرمائید تا وارد صفحه ی رأی دادن شوید....! بسم الله

نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 1:11 صبح
نظرات دیگران()
عملکرد دولت نهم 

موضوع

آمار دولت های سابق

عملکرد دولت نهم

توضیح

بودجه قرآنی

670 میلیون تومان

15 میلیارد تومان

25 برابر

سرمایه گذاری خارجی

308 میلیون دلار

684 میلیون دلار

2 برابر

صادرات غیر نفتی

687 میلیون دلار

1/4 میلیارد دلار

2 برابر

اختراعات ثبت شده

4640

20 هزار

4/5 برابر

چاپ مقالات معتبر علمی در مجلات بین المللی

3855

13500

بالاترین رشد علمی در منطقه

نرخ بیکاری

11/9 درصد

9/6 درصد

بیش از 2 درصد کاهش

 



نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 1:10 صبح
نظرات دیگران()
روز مقاومت و پیروزی 

روز مقاومت و پیروزی

------------------------------

 بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

 27 سال پیش درچنین روزی در ساعت 2 بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361 پس از 24 روز رزم بی‌امان، خرمشهر به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد و عملیات پیروزمند بیت‌المقدس که در دهم اردیبهشت این سال آغاز شده بود، با این آزادسازی به پایان رسید.

 شهر خرمشهر در چهارم آبان 1359 در پی 35 روز پایداری و جانفشانی به اشغال نظامیان عراقی درآمد و به مدت 578 روز (19 ماه) در تصرف بعثی‌ها باقی ماند.

 پس از آزادسازی شهر، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی برفراز مسجد نیمه ویران «جامع خرمشهر» و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز درآمد و رزمندگان اسلام در اولین عکس‌العمل نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند.

 سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یک روز ملی در کشور شناخته شده است. زیرا از این مقطع به بعد، جنگ در جبهه نیروهای نظامی ایران از حالت دفاعی خارج شد و به صورت تهاجمی درآمد و آغازی بر پیروزیهای پیاپی بعدی گردید.

 به همین دلیل بود که از فردای آزادسازی شهر خرمشهر هیأتهای صلح بین‌المللی مأموریت خود را برای متوقف کردن جنگ آغاز کردند و صدور قطعنامه‌های بازدارنده سازمان ملل آغاز شد.

 آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود. امام خمینی(ره) در این رابطه تصریح داشتند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» به هر حال ملت ایران از این میدان، پیروزمندانه خارج شد.

 هر ملتی در طول تاریخ خود گردنه‌های متعددی پیش روی دارد. سخت‌ترین این گردنه‌ها و در عین حال ماندگارترین آنها دفاع از استقلال،‌تمامیت، شرف و بویژه اندیشه‌ها و باورهای ملتها است.

  پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و برچیده شده نظام 2500 ساله شاهنشاهی که با خواسته استثمارگران دنیای نوین در تضاد بود، ارزشهای جدیدی فراسوی ملت کهن و بافرهنگ ایران قرارداد. ملت ایران بار دیگر با بازگشت بیش از پیش به فرهنگ اسلامی و ملی خویش به مقابله با همه تهاجمات برخاست.

  در این بین حمله ارتش تا بن دندان مسلح صدام که با حمایت دنیای استکباری غرب به وقوع پیوست، بارزترین این تهاجمات بود. این جنگ که در داخل کشور به «دفاع مقدس 8 ساله» مشهور شد، برگ زرینی بر پرونده افتخارات مردم این سرزمین افزود و ایران و ایرانی توانست از این گردنه پر پیچ و خم تاریخ معاصر خود، سرافراز عبور کند.

 بیش از دو دهه از آغاز این جنگ می‌گذرد. اما هنوز آن گونه که شایسته حماسه‌سازیها و دلاوریهای این ملت است ارزشهای مترتب بر این دفاع مقدس در میان نسل سوم انقلاب معرفی نشده است.

  در حالیکه هویت ملی و اسلامی نسل حاضر با تاریخ فداکاریها و ایثارگریهای مردم در دوران دفاع گره خورده است و اگر بناست این نسل به خویشتن خویش بازگشته و راه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مدافعان این مرز و بوم را ادامه دهد باید طرحی نو درانداخته شود، اما چگونه؟

 به عبارت دیگر بایستی به این سئوال پاسخ داد که اگر در دوران دفاع مقدس وظیفه آحاد مردم حضور در مناطق جنگی، پشتیبانی تدارکاتی و مالی از رزمندگان و مقاومت و پایداری در برابر کاستی‌های بوجود آمده از جنگ بود، وظیفه نسل امروز در دنیای کنونی چیست؟

 سئوال دیگری که در این مقوله خودنمائی می‌کند این است که اگر در آن دوران شاخص حرکتهای مردم بسیج بود و این حرکتها در آن دوران ویژگی‌های خاص خود را داشت آیا امروز نیز بسیج می‌تواند محور حرکت و مقاومت مردمی باشد یا خیر؟

  اگر پاسخ مثبت است ویژگی‌های بسیج در سالهای پایانی قرن 14 هجری شمسی و سالهای آغازین قرن 21 میلادی چیست؟ به عبارت اخری در حال حاضر بسیجی که به اعتقاد امام (ره) شجره طیبه است، چه کسی است؟

 براساس سند چشم‌انداز برنامه 20 ساله توسعه همه جانبه کشور قرار است ایران به پیشرفته‌ترین کشور منطقه و نمونه موفق رشد و توسعه در سایه حکومت دینی برسد. آیا برای نیل به این مهم، بازخوانی پرونده جنگ تحمیلی 8 ساله ضرورتی دارد یا خیر؟

 گر ضروری است چگونه، از کجا، و توسط چه کسی بایستی آغاز شود؟

ما معتقدیم که در ادامه این راه همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمندیم با این تفاوت که اگر در آن زمان، از فرهنگ بسیج، توقع تشکیل یک نیروی توانمند و قابل اتکاء در بعد نظامی را داشتیم امروز از این فرهنگ انتظار بسیج مردم در عرصه‌های علم،‌نرم‌افزاری و فن‌آوری داریم.

فراموش نکنیم آن روز نیز قدرتهای بزرگ با حمایتی که از دشمنان ما به عمل آورده بودند، پیروزی ما در جبهه‌ها را غیر ممکن می‌دانستند ولی ما پیروز شدیم و توانستیم استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را از گزند تعرض بیگانگان حفظ کنیم.

امروز نیز همان قدرتها، پیروزی ما را در صحنه‌های علمی و فن‌آوری ناممکن می‌دانند و برای اثبات باور خود به هرگونه تهدید، کارشکنی، سنگ‌اندازی و بحران‌سازی متوسل می‌شوند ولی ما که «فرهنگ بسیج» را تجربه کرده‌ایم معتقدیم این گونه تلاش‌ها در مسیر حرکت ما بازدارنده نخواهد بود

  و با همان اراده که در جبهه نظامی پیروز شدیم در جبهه علمی و فرهنگی و فن‌آوری نیز به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی بویژه نسل جوان به پیروزی خواهیم رسید

---------------------------------

موفق ودرپناه حق باشید


نوشته شده توسط جانشین دسته در پنج شنبه 88/3/7 و ساعت 1:8 صبح
نظرات دیگران()
<   <<   41   42   43   44   45   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ساخت بازیهای ضد شیعَه باحمایت مستقیم وهابیت و صهیونیزم!!!
روایتی جالب از شهدا (ضرر نمی کنین)
اهانت بقران
یک روز یک مرد انگلیسی از یک شیخ مسلمان پرسید: «چرا در اسلام زنان
من نه از رد شدن جمعه ها می ترسم، نه از طولانی شدن زمان که ظهورتا
حجاب یک مفهوم عام و عالی است که پوشش نیز جزیی از آن است.
معنی عشق چیست؟
تنها نامحرم!
حجابـــ مانند اولین خاکریز جبهہ استـــ
کاش نامی از تو در دنیا نبود ... مرگ بر نیرنگت ای آل سعود!
نجات از شبهه و شهوت
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا