سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیت الله محمود امجد: با ارتحال آیت الله العظمی بهجت معنویت مرد ! 
 

آیت الله محمود امجد:

 

با ارتحال آیت الله العظمی بهجت  معنویت مرد !

 

من وقتی پای درس ایشان نشستم به اجتهاد برخی شک کردم

 

آیت الله العظمی بهجت به ملکوت اعلی پیوست

حضرت آیت الله محمود امجد  ضمن تأثر شدید از ارتحال ملکوتی ولی خدا حضرت آیت الله العظمی بهجت ، این ضایعه را به حضرت بقیه الله _ ارواحنا و ارواح العالمین لترابه مقدمه الفداء_و همه شیفتگان اهل الله تسلیت گفتند.

 آیت‌الله‌امجد با بیان اینکه درس خارج آیت‌الله بهجت برای مجتهدین قابل استفاده بود افزود:ایشان از مفاخر دوران و زمانه  بودند  و کل حوزه سامرا، نجف و قم در آقای بهجت خلاصه شده بود .

 وی افزود:  ایشان بقیةالسلف بودند و دارای علم تمام علمای سلفی که ما اسمشان را شنیده‌ایم و آ‌نها را در فقه و اصول و عرفان و... عظیم می‌دانیم، بودند.

 این استاد اخلاق و عرفان با بیان اینکه  در کره زمین و در عالم هستی، بعد از امام زمان(عج) مانند آقای بهجت، علماً و عملاً سراغ نداشت گفت: حدود پنجاه سال پیش من در زمان طلبگی ایشان را نمی‌شناختم و صرفاً وصفشان را شنیده بودم یک‌بار در راه‌پله حوزه، فردی را در حال پایین آمدن از پله‌ها دیدم و از معنویت و نورانیت‌اش، ایشان را شناختم. آقای بهاءالدینی راجع‌به ایشان فرموده بودند که «آقای بهجت، ثروتمندترین شخص کره زمین به لحاظ معنوی هستند».

 ایشان با بیان این جمله که با ارتحال آیت الله العظمی بهجت معنویت مرد افزود: مرجعیت باید همراه با معنویت باشد وگرنه خیلی خطرناک است.

 وی اضافه نمود: برای امثال آقای بهجت اینها مرگ نیست بلکه برای آنها انتقال است انتقال از زندان تنگ طبیعت به عالم ملکوت و رسیدن به قرب حق .

 آیت الله امجد  با بیان اینکه ایشان در یک اوج اعلا در علم و معنوّیت قرار داشتند اظهار داشت : آقاى بهجت در علم و معنوّیت نظیر نداشت  و در عالم اسلام بی نظیر بود  و به تعبیر دیگر ایشان فرشته روى زمین بودند و در مورد درس خارج ایشان هم باید گفت که درس خارج ایشان حتی برای مجتهدین نیز قابل استفاده بود . مجتهدین باید پای درس ایشان روش اجتهاد بیاموزند. من وقتی پای درس ایشان نشستم به اجتهاد برخی شک کردم.

 وی با اشاره به اینکه فردی همچون حضرت آیت الله بهاء الدینى(قدس سره)  که خودش از ناحیه حضرت بقیة الله  در امور اجازه داشت می فرمودند: به آقاى بهجت گفتم : « شما براى حوزه خوب هستى بیایید بروز کنید » ، و آقای بهاء الدینی دوست داشتند که ایشان در حوزه ظهور و بروز نمایند.


نوشته شده توسط جانشین دسته در شنبه 88/3/2 و ساعت 11:34 عصر
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ساخت بازیهای ضد شیعَه باحمایت مستقیم وهابیت و صهیونیزم!!!
روایتی جالب از شهدا (ضرر نمی کنین)
اهانت بقران
یک روز یک مرد انگلیسی از یک شیخ مسلمان پرسید: «چرا در اسلام زنان
من نه از رد شدن جمعه ها می ترسم، نه از طولانی شدن زمان که ظهورتا
حجاب یک مفهوم عام و عالی است که پوشش نیز جزیی از آن است.
معنی عشق چیست؟
تنها نامحرم!
حجابـــ مانند اولین خاکریز جبهہ استـــ
کاش نامی از تو در دنیا نبود ... مرگ بر نیرنگت ای آل سعود!
نجات از شبهه و شهوت
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا